W 2018 r. Paweł Sz., podejrzany dziś o działanie w grupie przestępczej i pranie brudnych pieniędzy, zrobił interes w Muzeum II Wojny Światowej. Umowę na sprzedaż tzw. odzieży patriotycznej podpisał z Karolem Nawrockim, ówczesnym dyrektorem muzeum, obecnie szefem IPN i kandydatem PiS na prezydenta.
W 2018 r. w sklepie działającym w Muzeum II Wojny Światowej, obok pamiątek i pocztówek z Gdańskiem, można było nabyć np. koszulkę z przekreślonym Okrągłym Stołem. „W 1989 r. komunizm w Polsce upadł tylko pozornie, beneficjenci poprzedniego systemu dostali gwarancję nietykalności swoich interesów, a dawni zbrodniarze pozostali nieosądzeni” – głosił opis produktu.
Na innej koszulce znalazły się hasła sprzeciwu wobec idei Unii Europejskiej: „Blue is red. Red is bad”. Kolorystyka nawiązywała do unijnej flagi. Na ubraniach widniały hasła wykrzykiwane często na marszach narodowców: „Raz sierpem, raz młotem, czerwoną hołotę”. Normą były wzory odwołujące się do powstania warszawskiego czy motta gloryfikujące „żołnierzy wyklętych”. Ostra krytyka UE wpisywała się w polityczną narrację PiS.
(…)
Do biznesu Pawła Sz. cegiełkę dołożył też Karol Nawrocki, obecnie kandydat PiS na prezydenta, a w latach 2017-2021 dyrektor Muzeum II Wojny Światowej.
(…)
We wtorek w Gdańsku na konferencji prasowej posłanka KO Agnieszka Pomaska, po raz kolejny w ostatnich dniach, pokazała umowę jaką MIIW podpisało z Red is Bad. Na dokumencie widnieją nazwiska Nawrockiego oraz Pawła Sz.
– Wczoraj rano pan Karol Nawrocki tłumaczył się ze swojej współpracy z Pawłem Sz. i marką Red is Bad – mówiła Agnieszka Pomaska. – Byłam tymi tłumaczeniami mocno zaskoczona, bo Karol Nawrocki w zasadzie wyparł się świadomości współpracy z marką Red is Bad. Sugerował, że to nie on, że nie miał nic wspólnego. Chciałabym się [Nawrockiego -red.] zapytać, dlaczego tak kręci i mataczy – pytała Pomaska.
Posłanka wskazała, że wielu polityków PiS zaprzecza dziś temu, aby znali Pawła Sz.
– Do grona osób wypierających się tej znajomości dołączył właśnie Karol Nawrocki
– oświadczyła Pomaska i pokazała umowę sprzedaży podpisaną 20 czerwca 2018 r. opiewającą na 79 tys. zł.
Posłanka okazała też drugi dokument: korespondencję, którą w 2018 r. prowadziła z Nawrockim właśnie w sprawie sprzedaży w muzeum odzieży już wtedy kontrowersyjnej marki. Nawrocki pisał wówczas do posłanki, że w sklepie można nabyć produkty firmy Red is Bad, które odwołują się do „pięknej polskiej historii patriotyzmu, budowania tożsamości narodowej”.
– Dziwię się, że pan Karol Nawrocki o tym wszystkim dzisiaj zapomniał – skomentowała posłanka KO. Spekulowała, że Nawrocki chce w ten sposób uniknąć identyfikowania go jako kandydat PiS na prezydenta, bo „posłowie PiS wspierali markę Red is Bad”.
W niedzielę Pomaska zapowiadała, że w sprawie umowy z Pawłem Sz. zawiadomi prokuraturę.
źródło: trojmiasto.wyborcza.pl